CONTEXT

Infrastructura, cel mai important sector economic din România, înregistrează întârzieri majore. După un an în care s-a reușit o absorbție foarte redusă a fondurilor europene destinate infrastructurii, oficialii Ministerului Transporturilor au ca țintă pragul de 1 mld euro fonduri decontate de la Uniunea Europeană în 2017.

Anul 2017 înseamnă:

  • finalizarea lucrărilor pentru reabilitatea şi modernizarea a circa 100 km de cale ferată între Sighişoara şi Simeria. Tot pe Coridorului IV feroviar, Ministerul Transporturilor urmează să finalizeze la sfârşitul anului licitaţia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 700 milioane euro, proiect finanţat tot din POS-T 2014-2020.
  • demararea licitaţiei pentru achiziţionarea de trenuri prin intermediul Autorităţii de Reformă Feroviară, contractul fiind finanţat tot din bani europeni.
  • CFR SA urmează să anunţe licitaţia pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă.
  • continuarea implementării proiectelor de infrastructură în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanta Sud, platforma industrială şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre între Călăraşi şi Brăila, modernizarea ecluzelor la Canalul Dunăre – Marea Neagră şi Poarta Albă Midia – Năvodari. Ministerul Transporturilor, în Master Planul General de Transport al României, a introdus şi o listă de modernizare a porturilor dunărene şi dezvoltarea acestora ca centre logistice intermodale (Giurgiu, Corabia, Galaţi).

CE NE PROPUNEM

Revista Capital organizează seminarul anual având ca temă principală Transporturile și Infrastructura 2017, eveniment care își propune să aducă la aceeași masă actorii principali din infrastructura rutieră, feroviară, navală și de metrou pentru a răspunde întrebărilor referitoare la situația infrastructurii.